浜島書店 学習スイッチON 英語
6/8

イアウイウラ読解と表現 ̶ No, he wasn’t.使う場面をイメ⑵ 次の問いに英語で答えるとき,( )に入る適切な語を書きなさい。 ー ジ し姉の友達と会う(予定) や⑶ 第三段落で,有紀はニューヨーク市で何をする予定だと言っていますか。7〜12字の日本語で書きなさい。すい 表現練習番知識・技能2Unit 13Unit 27①〜 Grammar 7対話の流れを理解しよう8長文を読み解こう メグは拓たくに週末の予定を聞いています。3組⑵⑶⑷⑵⑶⑵⑶⑷⑵⑵⑶)⑷⑵⑶⑷組②③④ 紀ゆき89ア⑴⑵⑶ ■知思○3×!33333333333333333○3×3○33○3331⑴2⑴3⑴〜 Grammar 1適語選択 ⑴ I went to bed early ( that / but / because ) I was very tired.⑵ Please help me ( if / and / that ) you are not busy.⑶ I didn’t know ( and / that / but ) you’re interested in ⑴2適語選択3英文完成 ⑴ ア I hope イ I can ウ swim well. ( that )⑵ ア I saw イ him again, ウ I felt happy. ( when )⑶ ア I’ll give this book イ to you ウ you like it. ( if )⑷ ア I opened the window イ it was ウ hot. ( because )4適語補充⑴ ジョンがあなたに「きみは何をする予定?」と聞きます。下線部を英語で書きなさい。⑵  ⑴のジョンの質問に対するあなたの返事を自由に考えて,1文で書きなさい。⑴⑵9場面の中で表現しよう4⑴5⑴5単語・表現 ⑴ あなたのペンを使ってもよいですか。[Can I ...?よりていねいな表現] ⑵ ここに来てくださいませんか。[Can you ...?よりていねいな表現] ⑶ 1つお願いしてもよろしいですか。 (⑷ はい,チーズ![写真を撮るとき]  ( ⑴ たくさんの種類のフルーツ many (⑵ 濃いスープ        (⑶ 19世紀に         in the 19th (⑷ その会社はコンピュータを生産します。 ⑸ 私の父は野球選手にちなんで私を大だいと名づけました。 ○○○×○○○○○○×○○○○○○○○○○think(教科書 pp.21〜32)for Communication 2次の文の( )から適切な語を選び,書きなさい。music.⑷ Was Koji at home ( what / which / when ) you called him? 次の絵を見て,( )に入る適切な語を  から選び,書きなさい。whenthatif⑴ I think (⑵ (⑶ () students need to read newspapers.) it is sunny tomorrow, I’ll play tennis. ) Josh came home, his mother was making dinner.次の文中のどの位置に( )の語が入りますか。記号を書きなさい。日本語の意味に合うように,( )に入る適切な語を書きなさい。) you come here?) I use your pen? ( (日本語の意味に合うように,( )に入る適切な語を書きなさい。) fruits) soup The company () computers. My father () me Dai () a baseball player./100/100まちがいを直し,きちんと復習しよう!浜島書店版時間20分番基本知識・技能名前知識・技能(5点×4)becauseifthatwhen知識・技能(5点×3)thatIfWhen知識・技能(5点×4)from other countries. I’m going to meet some of her friends. (109語) (注) New York City ニューヨーク市  college 大学  Empire State Building エンパイア・ステート・ビル知識・技能(5点×4)⑴ 本文の内容について,正しいものを次から1つ選び,記号を書きなさい。ア Yuki’s sister gives Yuki some pictures of New York City.イ New York City is about 90 years old.ウ Yuki has a lot of friends from other countries.MayCould⑶Mayfavor) I ask you a () cheese!)?Say) (知識・技能(5点×5)kindsofthickcenturyproduces⑸namedafter110 121110 126110 131110 136110 141観点ごとに自己評価しよう!for Communication 1名前次の絵を見て,対話文の( )に入る適切な語を書きなさい。Meg: Taku, do you have any plans on weekend?Taku: Yes. I’m (①) (②) visit Kyoto with my family.goingtoMeg: Sounds nice. (③) are you going to do there?WhatI'llTaku: I’m going to visit Kinkaku-ji Temple. (④) show you our pictures next week.中学生の有は,英語の授業でスピーチをしています。次の文を読んで,下の問いに答えなさい。I’m going to visit New York City this summer vacation. It’s my first trip to America. I’m very excited. My sister lives there and studies music at college. I’m going to stay with her. She is going to show me around the city.People call the city “Big Apple.” My sister often gives me some pictures of New York City. Look at this picture. It is the Empire State Building. It’s about 90 years old and 381 meters tall. It’s very beautiful. Many people from different countries live in New York. My sister has a lot of friends 思考・判断・表現(10点×4)ⓐsummerⓑcallvacationBig) ().) it () ().   テスト最終日の午後は学校が休みになると聞いたジョンが,うれしくて,何をしようか考え始めました。場面知識・技能(10点×1)  思考・判断・表現(10点×1)⑴What are you going to do? [What will you do?]⑵  I'm going to watch a movie. [I'll watch a movie.]110 122110 123110 124110 127110 128110 129110 132110 133110 134110 137110 138110 139110 142110 143110 144/50思考・判断・表現/50英語   2年東時間20分強化強化知識・技能(10点×4)Apple110 125110 130110 135110 140110 145 ⓐ When is Yuki going to visit New York City? ⓑ What do people call New York City? ̶ This ( ̶ They (■■■■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■ ■ ■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■ ■■ ■■■ ■■■■■■■■■■ ■ ■■■■■■■■■■■■■■ ■■■英語   2年東基本!"#$thinkthinkthinkthinkthinkthinksinkthinkthinkthinksinkthink!"#$%!"#$%!"#$%!"#$%■■■■■!"#$%!"#$%thinkthink強化■■■■■!"#$%

元のページ  ../index.html#6

このブックを見る